مقالات

دیسک و صفحه دایکن

دیسک و صفحه دایکن

راهنمای خرید دیسک و صفحه دایکن

آیا با دیسک و صفحه دایکن آشنایی دارید؟ دیسک و صفحه کلاچ از مهم‌ترین قسمت‌های مصرفی خودرو هستند، که نسبت به نوع سلیقه رانندگی هر فرد اندازه مصرف آن‌ها مختلف است. با توجه به قیمت تقریبا بالا و وجود نمونه‌های فیک زیاد در بازار انتخاب آن اهمیت بسیار زیادی دارد. همان‌طور که مشخص است در سال قبل تعداد قطعات تقلبی افزایش قابل توجهی داشته و همین موضوع در تعمیر انواع ماشین توسط تعمیرکاران تاثیرگذار بوده است. لذا جهت خرید قطعات خودرو باید به مراکز معتبر مراجعه نمود. در این مطلب از سایت شجاع پارت شما را با دیسک و صفحه های دایکن آشنا خواهیم کرد.

کیفیت دیسک و صفحه دایکن

همان‌طور که قبل اشاره کردیم، دیسک و صفحه های برند دایکن از قطعات بسیار باکیفیت بازار بوده و در بسته‌بندی نقره‌ای با برند اگزیدی در بازار ارائه می‌شوند. این برند بیشتر از نرم بودن کلاچ، شتاب زیادتر، روی انتقال قدرت بهتر و عمر مفید بیشتری تمرکز داشته است. هنگام مراجعه به مراکز معتبر می‌توانید خرید بلبرینگ و هرزگرد را نیز انجام دهید.

تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی

دیسک‌ و صفحه های دایکن در بین انواع دیسک و صفحه های موجود در بازار از جمله برندهای بسیار باکیفیت و محبوب بوده و مشتریان مخصوص خود را دارد. دیسک و صفحه ‌های موجود ساخته کشور ژاپن است، که در بازارهای متفاوت با عنوان دیسک و صفحه اگزیدی نیز شناخته می‌شوند و اگر بخواهیم از لحاظ کیفی به این دیسک و صفحه رتبه بدهیم، می‌توان بیان کرد که این برند از برندهای خیلی خوب و باکیفیت در بازار لوازم یدکی است.

 

تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی

 

برای اینکه دیسک‌ و صفحه‌ های دایکن اصل را از تقلبی تشخیص دهید، نیاز است تا به موارد زیر توجه داشته باشید تا در تشخیص خود دچار مشکل نشوید. در ادامه به بیان این روش‌ها می‌پردازیم:

1.نوع بسته‌بندی دیسک و صفحه دایکن اصلی

در هنگام خرید این قطعه مکانیکی به نوع و شکل بسته‌بندی آن توجه زیادی داشته باشید، زیرا که اغلب دیسک دایکن را داخل یک جعبه، و صفحه آن را داخل جعبه‌ای کاملا جداگانه بسته‌بندی شده‌اند. بر روی این جعبه‌ها عبارت کلمهexedy  به صورت چاپ شده دیده می‌شود. همچنین، بسته‌بندی دیسک و صفحه های دایکن به رنگ آبی نقره‌ای است. اگر قطعه‌ای با این برند و بسته‌بندی مشاهده کردید که رنگی غیر این داشت، آن قطعه اصل نیست.

2. حک بودن برند Exedy  بر روی دیسک و صفحه‌ های دایکن

همچنین جدا از اینکه عبارت exedy  بر روی جعبه‌ها چاپ شده است، این کلمه به همراه عبارت made in Jap باید بر روی دیسک کلاچ حک شده و روی بخش فلزی صفحه کلاچ با رنگ سفید چاپ شده باشد. امکان دارد بعضی از کمپانی‌ها اجناس تقلبی را به عنوان محصول اصل معرفی کرده، حتی همین عبارات را هم بر روی قطعات حک نمایند! درنتیجه، به کیفیت درج و چاپ عبارات توجه بسیار زیادی داشته باشید، صورتی که این عبارات بصورت منظم، تمیز و جداشده بروی قطعات درج نشده بودند، قطعا قطعه در دست شما اصل نیست!

3. رنگ فلز دیسک و صفحه

رنگ خاص و فلز بکار برده شده که درست در وسط صفحه کلاچ به چشم می‌خورد، یکی از مهمترین المان‌هایی است، که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. فلز بکار رفته در این دیسک و صفحه دایکن رنگ سرخابی دارد، از طرفی رنگ فلز استفاده شده در خورشیدی دیسک کلاچ به رنگ نوک مدادی تیره است.

 

برای مشاهده و خرید انواع روغن و مکمل های شجاع پارت بر روی این بخش کلیک فرمایید.

 

چگونه متوجه خرابی و ضعیف شدن دیسک و صفحه خودرو خود شویم؟

این مطلب درباره دیسک و صفحه دایکن  است اما اول از همه چند نکته ساده درباره روش تشخیص سالم بودن دیسک و صفحه نوع دایکن را بیان می‌کنیم:

  • اول از همه باید خودرو خود را روشن و در دنده یک قرار دهیم سپس کلاچ را به طور ناگهانی رها می‌کنیم، اگر موتور خودروی شما شروع به لرزیدن کرد، این یک نشانه کاملاً واضح برای تعویض دیسک خودرو شما است.
  • زمانی که خودرو در حالت ساکن است دنده را در دو قرار می‌دهیم و دوباره کلاچ را رها می‌کنیم، اگر اتومبیل حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه ما تمام شده است.

حال چگونه متوجه خراب شدن دیسک و صفحه خودرو بشویم:

شاید شما هم متوجه بیش از حد معمول گاز خوردن ماشین خود در پشت فرمان شده باشید. در صورتیکه حرکت و شتاب خوبی ندارد و یا دنده‌های خودرو مخصوصاً دنده ۱ و دنده عقب اصلاً خوب جا نخورند و به سختی این اتفاق بیفتد. البته بسته به نوع رانندگی می‌توان تمام این موارد را زودتر یا دیرتر در خودرو خود مشاهده کرد.

 

چگونه متوجه خرابی و ضعیف شدن دیسک و صفحه خودرو خود شویم؟

 

چه چیزی باعث باعث خرابی دیسک و صفحه و ضعیف شدن آن می‌شود؟

بعضی از رانندگان به دلیل عدم یادگیری کامل در ابتدای آموزش رانندگی خود اکثر اوقات پای خود را به مدت طولانی روی کلاچ نگه می‌دارند، حتی در سرعت زیاد هم پای خود را به آرامی روی کلاچ گذاشته تا در موقع‌های ضروری پدال را فشار دهند، همین اتفاقات باعث درگیری صفحه کلاچ شده و در مدت طولانی شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ خود می‌کند. از طرف دیگر رانندگانی که در مسیرهای خارج شهر و برون شهری فعالیت دارند که ترافیکی در مقابل آن‌ها نیست، امکان دارد گاهی اوقات ۹۰ یا ۱۰۰ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند؛ اما اگر با خودروی شخصی خود در شهر فعالیت می‌کنید قطعاً این میزان به علت ترافیک زیاد، ترمز، حرکت با دنده‌های سنگین زیادتر خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که در مطلب فوق با دیسک و صفحه دایکن آشنا شدیم. مجموعه شجاع پارت با ارائه بهترین کیفیت دیسک و صفحه داخل بسته‌بندی مناسب گزینه بسیار عالی برای اشخاصی است که به دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید دیسک و صفحه هستند. برای خرید قطعات یدکی خودرو نیز می‌توانید به این فروشگاه سر زده و بهترین کیفیت را خریداری نمایید.

 

‫2.1/5 ‏‫(7 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *