مقالات

ساخت آب باطری و هر آنچه لازم است درباره انواع آن بدانید!

ساخت آب باطری

برای ساخت آب باطری یا اسید باطری لازم است قبل از هر کاری نوع باتری را شناسایی کنید. زیرا باطری‌های مختلفی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها ممکن است به آب باطری نیاز داشته باشند. در واقع باید گفت با توجه به نوع باطری آب هر باطری متفاوت خواهد بود و دارای محتویات مختلفی می‌باشد که در این مقاله شما را با طریقه ساخت آب باطری بیشتر آشنا می‌کنیم.

اهمیت آب باطری

آب باتری موجب متعادل کردن الکترولیت داخل باتری می‌شود و اگر در باطری آب به میزان کافی وجود نداشته باشد، کارایی و عملکرد باطری به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. حتی این موضوع در برخی مواقع ممکن است موجب تخریب کامل باطری شود. بنابراین با در نظر گرفتن اهمیتی که آب باطری دارد، باید شما با آب باطری و روش تهیه آن آشنا شوید. همچنین برای اینکه جلوی هزینه‌های اضافی خرید باطری جدید را بگیرید، لازم است که بدانید آب باطری را چطور و در چه زمانی به باطری اضافه کنید. پس در ادامه با ما همراه شوید.

خرید آب باطری

برای ساخت آب باطری افراد زیادی تصور می‌کنند که آب لوله کشی را می‌توان به عنوان آب باطری استفاده کرد. اما این دسته از افراد سخت در اشتباه می‌باشند. چون آب باطری آب مقطر است و در آن اکسیژن و هیدروژن وجود دارد. اما آب لوله کشی در کنار مولکول‌های آب دارای مواد دیگری است که ممکن است موجب تخریب باطری شوند. پس هرگز نباید آب لوله کشی را به باطری خود اضافه کنید.

انواع آب باطری

برای تهیه آب بطری می‌توان نسبت به خرید آب باطری اقدام کرد. این آب در اندازه و ویژگی‌های مختلفی به فروش می‌رسد که شما می‌توانید از طریق مراجعه به پمپ بنزین آن را خریداری نمایید. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید آب باطری مشغول فعالیت هستند که محصولات تولیدی هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.

 ساخت آب باطری در خانه

شما می‌توانید در خانه نیز نسبت به تهیه آب باطری اقدام کنید. در واقع ساخت آب باطری در خانه یکی از روش‌هایی است که برای محیط زیست نیز خطرناک نخواهد بود. شما با استفاده از آب باران می‌توانید آب باطری بسازید. اما لازم است که در آخر آن را به آب مقطر تبدیل کرده تا امکان استفاده از آن به عنوان آب باطری وجود داشته باشد.

بنابراین در صورتی که قصد دارید در خانه آب باطری بسازید، لازم است که گالنی با یک روکش از جنس فولاد زنگ نزن تهیه کنید که دارای گنجایش ۳ تا ۵ گالن آب در خود باشد. از دیگر مواد مورد نیاز برای این کار آب لوله کشی و آب باران می‌باشد. همچنین شما به یک کاسه شیشه ای مقاوم در مقابل حرارت نیز نیاز دارید. از دیگر وسایل مورد نیاز برای این کار قفسه تخت و مقداری یخ می‌باشد.

همچنین بخوانید: طول عمر باتری خودرو

طریقه تهیه آب باطری در منزل

برای ساخت آب باطری ابتدا باید ظرف را با آب تا نیمه پر کرد. سپس کاسه شیشه‌ای را به صورت شناور داخل ظرف قرار داد. با برعکس کردن روکش ظرف و قرار دادن آن در بالای ظرف روکش وارونه را پر از یخ کرده کنید. با جوشاندن آب به مدت ۴۵ دقیقه این آب به بخار تبدیل خواهد شد و پس از اینکه بخار آب به در سرد ظرف برخورد کرد، مجدداً سرد شده و به مایع تبدیل خواهد شد. همچنین درون کاسه شیشه ای اندکی از آب خواهد ریخته می شود که این آب در واقع همان آب مقطر است و امکان استفاده از آن برای آب باطری وجود دارد. اما قبل از استفاده از این آب لازم است اندکی صبر کرد تا به خوبی خنک شود.

زمان اضافه کردن آب به باطری

 

زمان اضافه کردن آب به باطری

 

آب باطری قیمت چندانی ندارد. ولی لازم است که این آب در زمان مناسب به باطری اضافه شود. با ساخت آب باطری شما این امکان را دارید که آن را همیشه همراه خود داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید آن را به باطری خود اضافه کنید و از این طریق جلوی آسیب رسیدن به باطری را بگیرید. چون باتری‌ها دارای الکترولیتی مایع هستند که در آن‌ها مخلوط آب و اسید سولفوریک وجود دارد. همچنین باطری‌ها دارای صفحاتی سربی هستند که دارای ماده فعال می‌باشند که لازم است در زمان شارژ از آن‌ها اکسیژن و هیدروژن آزاد شود. بنابراین قبل از اینکه باطری خود را شارژ کنید، لازم است که در مورد روش تهیه آب باطری اطلاعات لازم را کسب کنید. در این صورت اگر دچار کمبود آب باطری شدید، می‌توانید خیلی فوری آن را اضافه کنید.

طریقه اضافه کردن آب باتری

به طور متوسط لازم است که آب باطری در هر ۶ ماه یکبار به آن اضافه شود. مقدار آب مورد نیاز که برای هر ۶ ماه یکبار باید به باطری اضافه کنید، تقریباً نیم میلی لیتر می‌باشد. در اکثر بسته‌بندی‌های آب باطری تقریباً یک لیتر آب باطری وجود دارد و شما در هر شش ماه یک بار لازم است نصف این بسته بندی را به باطری خود اضافه کنید. دقت کنید که هرگز نباید به جز آب باطری چیز دیگری به باطری خود اضافه کنید. افزودن مقداری اسید سولفوریک به آب باطری اشتباه است و موجب خرابی باطری خواهد شد.

سخن پایانی

شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به پمپ بنزین آب مورد نیاز برای باطری را تهیه کنید.

شجاع پارت تامین کننده قطعات یدکی خودرو در کمترین زمان ممکن میتواند بهترین محصولات را با نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برای فروش عمده با این شماره تماس حاصل فرمایید : ۰۹۳۵۲۲۴۹۳۹۵

‫2/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *