مقالات

راهنمای خرید لاستیک خودرو و معرفی بهترین لاستیک ها

راهنمای خرید لاستیک خودرو

شما با راهنمای خرید لاستیک خودرو می‌توانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید و ضمن افزایش ایمنی یک رانندگی باکیفیت را تجربه کنید. چراکه لاستیک در عملکرد سرعت خودرو و بالا بردن عمر آن نقش بسزایی دارد؛ ولی معمولاً بیشتر افراد خرید تایر را جدی نمی‌گیرند. به همین دلیل مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد می‌شود‌. پس بهتر است در موقع انتخاب تایر خودرو به برخی ویژگی‌های فنی لاستیک توجه داشته باشید.

راهنمای خرید لاستیک خودرو

امروزه بیشتر مشتریان برای خرید لاستیک خودرو بدون هیچ اطلاعات درستی از کیفیت تایر تنها با اعتماد به پیشنهاد فروشندگان لاستیک خودروی خود را انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات این موضوع می‌تواند باعث سوءاستفاده برخی فروشندگان و ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای تعدادی از رانندگان شود. پس لازم است تا با انتخاب صحیح یک تایر خوب و ایده‌آل نیز بهترین لاستیک را برای خودروی خود تهیه کنید.

خرید بهترین تایر خودرو

 

خرید بهترین تایر خودرو

 

پیش از پرداختن به راهنمای خرید لاستیک خودرو بهتر است با اجزای تشکیل‌دهنده یک تایر مناسب آشنا شوید:

طوقه: طوقه یک حلقه بسیار محکم است که به‌صورت چند رشته فولادی، تایر و رینگ را به‌طور منظم هم‌مرکز می‌کند. همچنین نیروهایی که به رینگ و تایر وارد می‌شود را جذب می‌کند.

بدنه: بدنه لاستیک از نخ‌های پلی‌استر و تنیده در هم ساخته‌شده است. این نخ‌ها به‌گونه‌ای در سطح لاستیک قرار دارند که به‌طور عمودی بر روی آج لاستیک دیده می‌شود.

تسمه: تسمه‌ها مهم‌ترین اجزای یک تایر هستند که از رشته‌های فولادی ساخته‌شده‌اند. تسمه‌ها دقیقاً در زیر آج لاستیک قرار دارند و استحکام لازمی را در برابر پنچری برای تایر ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانند در زمان تماس تایر با جاده مقاومت بالایی را در سطح تایر به وجود آورند.

لایه‌های اضافی پلی‌استر: در راهنمای خرید لاستیک خودرو گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که تعدادی از تایرها مجهز به چندلایه اضافه از جنس پلی‌استر هستند. معمولاً این نوع تایرها برای خودروهای سرعت‌بالا طراحی‌شده‌اند.

دیواره جانبی: این بخش از تایر خودرو برای حفظ استحکام جانبی لاستیک و همین‌طور برای محافظت از هوای داخل تایر تولیدشده است.

آج: آج یک ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی است که با استفاده از روش اکستروژن ساخته می‌شود. معمولاً این آج‌ها برای کاهش اصطکاک سطح تایر و جاده طراحی‌شده‌اند.

همچنین بخوانید: دلایل ترکیدن لاستیک خودرو چیست؟

انواع تایر خودرو و راهنمای خرید لاستیک خودرو

 

انواع تایر خودرو

 

با توجه به راهنمای خرید لاستیک خودرو بهتر است بدانید که در ساخت انواع لاستیک‌های خودرو روش‌های مختلفی به کار می‌رود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

راهنمای خرید لاستیک خودرو ، تایر رادیکال

در حال حاضر مهم‌ترین بخش سهم تایر در بازارهای فروش را تایرهای رادیکال به خود اختصاص داده‌اند‌. معمولاً این نوع لاستیک‌ها دارای تسمه‌های فولادی هستند که به‌طور عمودی روی آج قرار دارند. پس طول عمر بالایی داشته و نسبت به سایر تایرها از مقاومت غلتشی کمتری برخوردار هستند. البته توجه داشته باشید که تایرهای رادیکال چسبندگی زیادی بین تایر و سطح جاده ایجاد نمی‌کنند.

تایر بایاس مورب

با توجه به راهنمای خرید لاستیک خودرو باید گفت که تایر بایاس مورب مجهز به تسمه‌هایی از جنس فولاد است. بنابراین در تمامی جاده‌ها حتی جاده‌های ناهموار می‌تواند انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد.

راهنمای خرید لاستیک خودرو ، تایر بایاس کمربندی

در هنگام راهنمای خرید لاستیک خودرو توجه داشته باشید که تایر بایاس کمربندی دارای چندین لایه تسمه فولادی است که به‌صورت زوایای مختلف در یکدیگر تنیده شده‌اند. بر همین اساس تایرهای بایاس کمربندی در مقایسه با سایر لاستیک‌ها کارایی و کیفیت بیشتری دارد. البته فراموش نکنید که نسبت به تایرهای رادیکال معمولاً سروصدای بیشتری را ایجاد می‌کند بنابراین تایرهای بایاس کمربندی عمدتاً برای خودروهای آفرود مناسب هستند.

تایر ران فلت

تایرهایی که با نام ران فلت معروف هستند شامل دو نوع می‌باشند یکی حمایتگر و دیگری تایرهایی که دارای یک حلقه حمایتگر است.

خرید مناسب‌ترین تایر خودرو

 

خرید مناسب‌ترین تایر خودرو

 

اگر قصد دارید تا یک تایر جدیدی را برای ماشین خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم با توجه به راهنمای خرید لاستیک خودرو و علائم موجود بر روی تایر اطلاعات لازمی را به دست آورید. ازجمله این نکات مهم عبارت‌اند از:

سرعت مجاز

بیشترین سرعتی که یک تایر می‌تواند در زمان مشخص‌شده‌ای تحمل کند را مقدار سرعت مجاز گفته می‌شود. اغلب این سرعت مجاز با حروف A تا Z بر روی لاستیک درج می‌شود. پس در زمان خرید لاستیک حتماً به این حروف توجه داشته باشید.

راهنمای خرید لاستیک خودرو و سایز لاستیک

اندازه لاستیک یکی از موارد مهمی است که با علائم خاصی برحسب پهنا بر روی لاستیک نشان داده می‌شود.

بار مجاز

اگر می‌خواهید از ترکیدن لاستیک جلوگیری کنید بهتر است در مورد راهنمای خرید لاستیک خودرو حتماً به حداکثر بار مجاز تایر اهمیت دهید.‌

تاریخ تولید لاستیک و راهنمای خرید لاستیک خودرو

یکی دیگر از پارامترهایی که می‌تواند کیفیت لاستیک خودرو را تحت تأثیر قرار دهد تاریخ تولید تایر است. فراموش نکنید که همیشه تاریخ تولید به‌صورت میلادی در کنار لاستیک درج‌شده است‌. چنانچه تاریخ‌مصرف یک تایری گذشته باشد قطعاً تایر به‌صورت ناگهانی ترکیده شده و ممکن است حتی برای راننده مرگ‌بار هم باشد.

حداکثر فشار باد

میزان فشار باد در امنیت یک راننده نقش بسزایی دارد. شما با در نظر گرفتن حداکثر فشار باد یک لاستیک می‌توانید از بالا رفتن حرارت آن و درنهایت ترکیده شدن لاستیک جلوگیری کنید.

مقاومت حرارتی

دقت کنید که روی تایرها حروفی به‌صورت A، B و C نشان داده‌شده است‌ که مقاومت حرارتی را نشان می‌دهد.

چسبندگی

یک تایر با داشتن چسبندگی بالا به‌راحتی در جاده‌های خیس سرعت خودرو را متوقف کند. ولی برعکس تایرهایی که چسبندگی کمی دارند ممکن است در روزهای بارانی دردسرساز شوند.

ساییدگی

این موضوع عمر لاستیک را نشان می‌دهد. قطعاً تایرهایی با کد ساییدگی 400 عمر بیشتری نسبت به لاستیک‌هایی خواهند داشت که کد ساییدگی آن‌ها 200 است.

سخن پایانی

و اما کلام آخر اینکه در مورد راهنمای خرید لاستیک‌خودرو بهتر است بدانید که تقریباً تمام تایرها دارای عملکرد و مشخصات یکسانی هستند. پس چنانچه از لاستیک‌های تیوب دار استفاده می‌کنید لازم است تا تیوب درون تایر را تعویض کنید.‌ هیچ‌گاه از رینگ‌های ضعیف با مقاومت کم استفاده نکنید. حتماً به حداکثر فشار باد لاستیک توجه داشته باشید؛ چراکه این موضوع با عمر تایر ارتباط مستقیمی دارد. استحکام نخ به‌کاررفته در لاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است پس در زمان خرید لاستیک خودرو حتماً به کیفیت و میزان مقاومت نخ لاستیک توجه داشته باشید.

شجاع پارت تامین کننده قطعات یدکی خودرو در کمترین زمان ممکن میتواند بهترین محصولات را با نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برای فروش عمده با این شماره تماس حاصل فرمایید : ۰۹۳۵۲۲۴۹۳۹۵

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *