مقالات

چند نکته مهم برای خرید بهترین برف پاک کن

بهترین برف پاک کن

اگر شما هم به دنبال خرید بهترین برف پاک کن هستید باید بدانید بهترین نمونه این محصول دارای تیغه‌های‌ مرغوبی باشد تا مجبور نباشید تیغه‌ها را مدام تعویض کنید. همچنین یک برف پاک کن باکیفیت ضمن داشتن عمر زیاد باید شیشه‌ها را خوب تمیز کند. ضمن اینکه در حین کار کردن هیچ سروصدایی نداشته و تایمر برف پاک کن دقیق باشد. جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی شیشه ماشین یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید برف پاک کن های مرغوب داشته باشند. بااین‌حال اگر می‌خواهید با مشخصات یک برف پاک کن ایده آل آشنا شوید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

انتخاب بهترین برف پاک کن

برای اینکه همیشه از رانندگی خود در مسیرهای مختلف لذت ببرید باید در ابتدای امر دید مناسبی به جاده داشته باشید‌. یکی از محصولات جانبی خودرو که در روزهای ابری و بارانی شرایط مناسبی را برای شما مهیا می‌سازند برف پاک کن ها هستند درواقع تیغه‌های برف پاک کن با تمیز کردن مداوم شیشه جلو اتومبیل هر چیزی که مانع از دید راننده شود را پاک می‌کند. پس باید برای خرید انواع برف پاک کن مدل‌هایی را انتخاب کنید که در کوتاه‌مدت تیغه آن‌ها خشک نمی‌شود. همچنین بر روی شیشه اتومبیل خط و خش‌های زیادی به وجود نمی‌آورد و با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد.‌ در ادامه چند نوع از بهترین برف پاک کن ها را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین برف پاک کن

معرفی بهترین برف پاک کن

اصولاً برف پاک کن ها با توجه به مدل خودرو در نمونه‌های مختلفی تولید می‌شوند‌ هرکدام از این مدل‌ها بر اساس نوع تیغه، جنس بدنه فلزی و جنس لاستیک برف پاک در کیفیت‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند‌. اگر ما بخواهیم از میان تعداد بی‌شماری محصولات جانبی خودرو نیز بهترین برف پاک کن را تهیه کنیم باید به دنبال بهترین تیغه برف پاک کن باشیم. معمولاً تیغه‌های برف پاک کن در نمونه‌های متنوعی تولید می‌شوند. مانند:

برف پاک کن با تیغه‌های معمولی

یکی از بهترین برف پاک کن هایی که معمولاً در ساخت خودروهای داخلی استفاده می‌شوند دارای تیغه‌های معمولی هستند. این نوع تیغه‌های برف پاک کن از لاستیک‌های فشرده ساخته‌شده‌اند و کیفیت نسبتاً مناسبی دارند امروزه بهترین مارک برف پاک کن هایی که در بازار دیده می‌شود در طراحی آن‌ها تیغه‌های معمولی به‌کاررفته است‌.

برف پاک کن با تیغه‌های آیرودینامیکی

یکی از فوق‌العاده‌ترین و بهترین برف پاک کن های موجود در بازارهای فروش مجهز به تیغه‌های آیرودینامیکی هستند. این نوع تیغه‌ها در بین مراکز فروش لوازم جانبی خودرو بانام تیغه‌های ژله‌ای شناخته می‌شوند معمولاً برف پاک کن هایی که دارای تیغه‌های ژله‌ای هستند قیمت بالایی دارند و گران‌ترین برف پاک کن به‌حساب می‌آیند. طراحی تیغه‌های آیرودینامیکی به‌گونه‌ای است که باقدرت بالایی هر نوع آلودگی را از روی شیشه خودرو تمیز می‌کنند شاید این خاصیت به دلیل چسبندگی زیاد تیغه‌ها با شیشه اتومبیل و قطرات آب روی شیشه باشد.

برف پاک کن با تیغه برف گیردار

این مدل از برف پاک کن ها دارای نوعی تیغه‌های لاستیکی هستند که معمولاً 2 سانتی‌متر ضخامت دارند. پس همان‌طور که از نامش پیداست این مدل برف پاک کن ها به‌راحتی می‌توانند برف و باران را باضخامت زیاد از روی شیشه خودرو پاک کنند. مطمئناً در مناطق غربی و شمال غربی که بارش برف و باران زیاد رخ می‌دهد این مدل برف پاک کن ها به‌عنوان بهترین برف پاک کن شناخته می‌شود؛ زیرا جنس تیغه‌های برف گیردار طوری است که با قرار گرفتن بر روی یخ و برف لیز نمی‌خورند. همچنین لاستیک آن در سرماهای شدید پوسیده و ترک‌خورده نمی‌شود.

مهم‌ترین نکته در خرید بهترین برف پاک کن

مهم‌ترین نکته در خرید بهترین برف پاک کن

اولین نکته‌ای که برای خرید بهترین برف پاک کن باید در نظر بگیرید نوع جنس و مدل تیغه‌های برف پاک کن است. دومین نکته در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود است اگرچه تیغه‌های برف گیردار برای مناطق سردسیری بهترین تیغه برف پاک کن به شمار می‌آید؛ ولی عمدتاً این نوع تجهیزات جانبی در مناطق گرمسیری نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

امروزه چون مناطق گرمسیری و جنوب کشورمان از وجود گردوغبار زیاد بر روی شیشه‌های خودرو رنج می‌برند بنابراین بهترین نمونه برف پاک کن برای این مناطق برف پاک کن هایی است که دارای تیغه ژله‌ای با چسبندگی بالا هستند.

بهترین اندازه برف پاک کن

در هنگام خرید بهترین برند برف پاک کن اندازه تیغه را فراموش نکنید اگرچه جنس تیغه‌ها مهم‌ترین شرط در کیفیت برف پاک کن به‌حساب می‌آیند؛ ولی همیشه سعی کنید اندازه تیغه‌های برف پاک کن متناسب با مدل و اندازه خودروی شما باشد. اندازه تیغه بهترین برف پاک کن نباید در حد نامتعادلی باشد یعنی نباید برف پاک کن از فریم شیشه بیرون بزند البته برف پاک کن هایی که در طرف راننده نصب می‌شوند همیشه به مقدار کمی از برف پاک کن های سمت شاگرد بزرگ‌تر هستند.

ویژگی‌های لاستیک تیغه‌برف پاک کن

ویژگی‌های لاستیک تیغه‌برف پاک کن

یکی دیگر از موارد مهمی که در هنگام انتخاب بهترین برف پاک کن باید موردتوجه قرار بگیرد ویژگی لاستیک تیغه برف پاک کن است. این قطعه جانبی از خودروها به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی لاستیک است که به شیشه اتومبیل می‌چسبند پس زمانی که تیغه برف پاک کن از جنس ژله‌ای یا همان سیلیکونی باشد قطعاً چسبندگی بیشتر و پاک‌کنندگی بهتری خواهد داشت.‌ البته تیغه‌های لاستیکی هم می‌توانند مرغوبیت قابل‌توجهی داشته باشند؛ اما در این میان تیغه‌های ژله‌ای به‌ علت داشتن ویژگی‌های بارزی مانند:

  • آب‌زدایی
  • چسبندگی عالی
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت
  • قدرت تمیزکنندگی گردوغبار
  • ایجاد کمترین سروصدا در زمان کار کردن تایمر برف پاک کن

می‌توانند جزو بهترین تیغه برف پاک کن معرفی شوند.

بهترین مدل برف پاک کن

اگرچه هرکدام از خودروهای پراید، پژو، ال 90، سمند، پژو پارس و… دارای برف پاک کن های مختلف با مدل‌های متنوع هستند؛ اما بهترین برف پاک کن باید دارای ویژگی آب‌پاشی باشد یعنی زمانی که تیغه‌های برف پاک کن روی جداره شیشه قرار می‌گیرند قدرت پاشیده شدن آب از سوراخ‌های تیغه وجود داشته باشد. پس اگر اتومبیل شما فاقد سوراخ‌های خروج شیشه شوی یا همان آب است به شما پیشنهاد می‌دهیم از برف پاک کن هایی استفاده کنید که روی تیغه‌های آن‌ها سوراخ‌هایی تعبیه‌شده است. به خاطر داشته باشید که همیشه امکان تمیز کردن شیشه خودرو به‌صورت دستی و با پارچه برای شما وجود ندارد گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیرید که در هنگام رانندگی مجبور هستید تا سریعاً شیشه ماشینتان را تمیز کنید پس‌خرید برف پاک کن های سوراخ‌دار می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.‌

گیره دار بودن برف پاک کن

گیره دار بودن برف پاک کن

شاید تابه‌حال به گیره‌های برف پاک کن توجه نکرده باشید؛ ولی اگر قصد دارید تا بهترین برف پاک کن را تهیه کنید بهتر است به گیره دار بودن برف پاک کن هم توجه کنید. ازآنجایی‌که باگذشت زمان لازم است تا تیغه‌های برف پاک کن تعویض شوند پس گیره دار بودن برف پاک کن یا همان آداپتور داشتن این قطعه جانبی خودرو بسیار حائز اهمیت است. اگرچه به‌طورکلی نصب تیغه جدید در هر مدل برف پاک کنی نسبتاً کار دشواری است؛ اما با انتخاب برف پاک کن های گیره دار معمولاً انجام این کار بسیار آسان‌تر خواهد شد.

قیمت برف‌پاک کن

تا اینجا تمام فاکتورهای مهمی که در انتخاب بهترین برف پاک کن بیان کردیم همگی می‌توانند در تعیین قیمت برف پاک کن مؤثر باشند. درواقع یکی از نکته‌های اساسی در خرید برف پاک کن های مرغوب مسئله قیمت این قطعه جانبی خودرو است. امروزه یک برف پاک کن مرغوب با کارایی زیاد نمی‌تواند قیمت پایینی داشته باشد هرچند که گران بودن محصول نمی‌تواند دلیلی بر کیفیت بالای آن باشد؛ اما در بیشتر مواقع با خرید یک برف پاک کن ارزان‌قیمت شاهد موضوعاتی از قبیل ذیل خواهید بود مانند:

  • پوسیدگی در برابر تابش تور خورشید
  • پارگی در تماس با باران‌های اسیدی
  • زنگ زدن و پوسیدگی بدنه فلزی برف پاک کن
  • لکه افتادن شیشه به علت بی‌کیفیت بودن لاستیک تیغه
  • لرزیدن تیغه برف پاک کن در هنگام کشیده شدن روی شیشه خودرو
  • جیرجیر کردن تیغه برف پاک کن هنگام استفاده از این قطعه جانبی در شیشه‌های جلو و عقب

سرعت عملکرد برف‌پاک کنسرعت عملکرد برف‌پاک کن

برف پاک کن های قدیمی معمولاً عملکرد آرامی دارند؛ زیرا توسط یک اهرم به‌طور ساده در کنار فرمان قرارگرفته‌اند؛ اما برف پاک کن های جدید به‌صورت مدرن و پیشرفته طراحی‌شده‌اند و عملکرد آن‌ها الکترونیکی است پس در زمان خرید بهترین برف پاک کن سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که سنسورهای قوی دارند و تایمر آن‌ها با سرعت زیادی اقدام به حرکت تیغه‌های برف پاک کن می‌کند.‌ امروزه خرید تیغه برف پاک کن هیبریدی بیشتر از سایر گزینه‌ها طرفدار پیداکرده است؛ زیرا به‌طور خودکار با دستور راننده می‌تواند تنظیمات خود را متناسب با عملکرد تایمر تغییر دهند.

سخن پایانی

در زمان رانندگی اتومبیل هیچ‌چیزی خطرناک‌تر و حادثه‌سازتر از کثیف بودن شیشه و کاهش دید راننده نیست.‌ زمانی که شما دید کافی به مسیر نداشته باشید مطمئناً با اتفاقات ناگواری روبه‌رو خواهید شد پس استفاده از بهترین برف پاک کن جزو ضروری‌ترین لوازمات کاربردی در تمام خودروهای باری و سواری هست. چنانچه شما بتوانید این قطعه کوچک را از فروشگاه‌های معتبر لوازم‌یدکی خودرو در بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید قطعاً در یک روز برفی یا بارانی از اتفاقات زیادی جلوگیری خواهید کرد؛ زیرا بالا بردن ایمنی خودرو مهم‌ترین شرط رانندگی در هر شرایطی به‌حساب می‌آید.

شجاع پارت تامین کننده قطعات یدکی خودرو در کمترین زمان ممکن میتواند بهترین محصولات را با نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برای فروش عمده با این شماره تماس حاصل فرمایید : ۰۹۳۵۲۲۴۹۳۹۵

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *