مقالات

غربیلک فرمان چیست؟

غربیلک در فرمان

سیستم فرمان جزء اتاق خودرو می‌باشد و دارای بخش‌های مختلف مانند غربیلک فرمان، ستون یا میله فرمان، نگهدارنده فرمان، جعبه ، مفصل  و قاب است که تمامی این قسمت‌ها سیستم فرمان را می‌سازند.

غربیلک در فرمان نقش مهمی در هدایت خودرو دارد و علاوه بر آن در انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. در واقع می‌توان گفت غربیلک رابط میان راننده و چرخ‌ها است. تمام قطعات خودرو نقش‌های مهمی در نتیجه عملکرد آن دارند که به تنهایی نمی‌توانند کار کنند و باید در کنار یکدیگر به وظیفه خود عمل کنند.

خرید قطعات یدکی خودرو اهمیت دارد، زیرا سلامت اتوموبیل شما در گرو این بخش‌ها است. برای آشنایی بیشتر با یکی از این اجزاء که غربیلک باشد، با ما در این مقاله از سایت شجاع پارت همراه باشید.

غربیلک فرمان 

غربیلک همان دایره فرمان است که با چرخاندن آن می‌توان جهت حرکت خودرو را تغییر داد. از آنجایی که اغلب راننده‌ها دست‌های خود را روی غربیلک می‌گذارند، اغلب بسیاری از اهرم‌ها و کلیدها را در اطراف فرمان تعبیه می‌کنند مانند بوق، راهنما و چراغ‌های خودرو. بسیاری از مشکلات فنی خودرو، تاثیر خود را بر روی غربیلک گذاشته و به این طریق نمایان می‌شوند. در نتیجه این وسیله هم در کنترل خودرو نقش مهمی دارد و هم به عنوان یک بازخورد مناسب صحت یا عدم سلامت قسمت‌های مختلف خودرو را نشان می‌دهد. وظیفه این قطعه عبارت است از:

  • هدایت چرخ‌های جلو خودرو به مستقیم و طرفین
  • میزان گشتاور خودرو به غربیلک بستگی دارد که این وسیله رابطه مستقیم با قطر غربیلک دارد.

نحوه انتخاب غربیلک فرمان

نحوه انتخاب غربیلک فرمان

غربیلک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توانید بسته به سلیقه خود انتخاب کنید.‌ در این قسمت باید به این نکته توجه کنید که غربیلک در کنار ظاهر زیبا نقش مهمی در خودرو ایفا می‌کند در نتیجه باید انتخابی داشته باشید که ایمنی و سلامت اتوموبیل و سرنشینان را هم تأمین کند.

در ساخت غربیلک باید به جنس و متریال آن توجه کرد، چرا که در تصادفات ممکن است همین قطعه تبدیل به یک شیء برنده و خطرناک شود. یک غربیلک استاندارد باید بتواند در انواع مختلف خودرو مانند تجاری یا سنکین، اسپرت و مسابقه‌ای نصب شوند.

البته در در بعضی از این موارد، اتوموبیل غربیلک مخصوص به خود را می‌طلبد. به طور مثال ماشین‌های اسپرت باید غربیلک فرمان آن‌ها سرعت عملکرد بالایی داشته باشد.

به طور کلی برای یک انتخاب خوب در خصوص تعویض فرمان خودرو، حتما قبل از خرید از استاندار بودن فریم آن مطمین‌ شوید و با انجام تست‌های مختلف، دوام و پیچش آن را امتحان کنید.

چه زمانی فرمان به تنظیم نیاز دارد؟

به طور کلی فرمان سالیانه به تنظیم نیاز دارد، اما اگر خودرو دچار تصادف شود یا در چاله یا گودال‌هایی بیافتد ممکن است دیگر تنظیم نباشد. یکی از راه‌های آن غربیلک فرمان است که باید در مسیر صاف و ساده تراز باشد و اگر اینگونه نبود، متوجه میشویم که فرمان تنظیم نیست‌.

لرزش غربیلک در فرمان به چه معناست؟

زمانی که متوجه شدید غربیلک دچار لرزش شده است باید به سراغ قطعات جلوبندی خودرو بروید، چرا که در صورت عدم توجه به آن ممکن است نقص به وجود آمده به باقی بخش‌ها سرایت کند. این نادیده گرفتن ممکن است هزینه‌های زیادی برای فرد به دنبال داشته باشد پس در صورت بروز هر گونه مشکل، آن را پیگیری نمایید.

خرید غربیلک

خرید غربیلک

خرید محصولات باکیفیت و مرغوب خودرو یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های صاحبان آن است که باید از مراکز معتبر تهیه شود. برای خرید کیت کلاچ و گیربکس، غربیلک و سایر لوازم یدکی خودرو باید به مجموعه‌هایی مراجعه کنید که از سلامت و کیفیت آن‌ها مطمین‌ باشید چرا که تمامی قطعات خودرو نقش مهمی در عملکرد آن و در نتیجه ایمنی و سلامت سرنشینان دارند.

یک نکته در خصوص خرید غربیلک فرمان این است که ایربگ در بسته‌بندی آن نیست و باید به صورت جدا آن را تهیه کنید.

برای خرید این قطعات می‌توانید به سایت شجاع پارت مراجعه کرده و با مشاهده محصولات، نمونه دلخواه را انتخاب کنید.

قیمت غربیلک 

غربیلک فرمان در مدل‌های کوییک، اسپرت، پژو پارس، ساینا، پراید، ۲۰۶،  و…. تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به کاربرد آن در خودرو اگر این قطعه کیفیت مناسبی نداشته باشد یا دچار نقص شود ممکن است مشکلاتی برای راننده به وجود بیاورد. برای خرید قطعات یدکی خودرو و غربیلک باید به نوع و مدل اتوموبیل خود توجه کنید.

قیمت این قطعه با توجه به مدل، طرح و نوع اتوموبیل متفاوت است و با توجه به نوسانات بازار ممکن است دچار تغییر شود. برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت روز این محصول می‌توانید با کارشناسان ما در سایت شجاع پارت تماس بگیرید.

سخن آخر

همان طور که اشاره کردیم خرید تمامی قطعات خودرو مهم و حائز اهمیت هستند چرا که تمامی افراد در طول روز و برای کاربردهای مختلفی از اتوموبیل استفاده می‌کنند‌ در نتیجه این وسیله رابطه مستقیمی با جان افراد دارد. غربیلک فرمان هم یکی از قطعات مهم در خودرو می‌باشد. شاید در بسیاری از موارد بیشتر به ظاهر آن توجه شود و به اهمیت آن دقت نشود. اما غربیلک به علت هدایت چرخ‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کند. پس باید در هنگام خرید به موارد گفته شده در این مقاله توجه کرد تا نقص و مشکلی برای افراد به وجود نیاورد. برای تهیه این قطعه و باقی محصولات، استعلام قیمت و.. می‌توانید با کارشناسان ما در سایت شجاع پارت تماس بگیرید و سؤالان خود را بپرسید. همکاران ما در تلاش‌اند تا به سوالات شما به بهترین شکل پاسخ دهند.

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *