مقالات

دیسک و صفحه والئو

دیسک و صفحه والئو

دیسک و صفحه والئو  – یکی از اسم‌های مطرح و شناخته شده در زمینه تولیدات قطعات یدکی مخصوص خودرو، والئو می‌باشد. این شرکت ابتدا در سال ۱۹۲۳ در سن کوئین شهر پاریس افتتاح شد. ابتدا تمرکز این شرکت بر روی تولید لنت ترمز با کارگاهی نسبتا کوچک بود؛ اما پس از گذشت حدودا یک قرن به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قطعات یدکی خودرو در اروپا تبدیل شد. امروزه این شرکت توانسته است در ۲۹ کشور دنیا فعالیت کند و سهام مخصوص به خود را به بازار جهانی عرضه نماید.

تولیدات این کمپانی کاملا مرغوب و با بالا‌ترین کیفیت ممکن است. دقت کنید که این شرکت تمامی محصولاتش را در قالب جعبه‌های سبز رنگ و با هک لوگوی والئو به بازار عرضه می‌کند. یکی از پر‌طرفدار‌ترین تولیدات این کمپانی دیسک و صفحه والئو می‌باشد که رضایت تمامی کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه این مقاله از وب‌سایت شجاع پارت به بررسی بیشتر ویژگی‌های این محصول پر‌طرفدار خواهیم پرداخت. در صورتی که به دنبال خرید دیسک و صفحه برند والئو هستید، با ما همراه باشید.

وظایف و قطعات تشکیل دهنده دیسک و صفحه

دیسک و صفحه خودرو‌ بخشی از گیر‌بکس است که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. انتقال نیرو توسط آن در نهایت باعث افزایش قدرت خودرو در حرکت می‌شود. لازم به ذکر است که دیسک و صفحه خودرو از ۷ قسمت اصلی تشکیل شده است. این قطعات شامل:

۱. صفحه کلاچ

۲. دیسک کلاچ

۳. بلبرینگ کلاچ

۴. ‌دو‌شاخه کلاچ

۵. صفحه دنده

۶. شاخک‌ها

۷. اهرم‌ها

 دقت کنید که هر‌کدام از این قطعات وظایف خاص خود را دارند و به دلیل این‌ که هر‌کدام از آن‌ها مکمل یکی دیگر است، کمبود حتی یک مورد از این قطعات، باعث اختلال در کارایی کلی محصول می‌شود.

وظایف و قطعات تشکیل دهنده دیسک و صفحه

تشخیص نمونه‌های دیسک و صفحه والئو اصلی از تقلبی

امروزه با توجه به کیفیت بالایی که دیسک و صفحه برند والئو داشته و مورد استقبال بیشتر کاربران و در نتیجه مورد فروش گسترده‌ای قرار گرفته، تولید و توزیع نمونه‌های تقلبی این محصول حرفه‌ای بسیار شایع شده است. شما باید با رعایت یک سری نکات بتوانید این محصول اصل را به طور دقیق از نمونه تقلبی آن تشخیص دهید.

در ابتدا باید بدانید که دیسک و صفحه اصل والئو تولید کشور فرانسه است و نباید آن را با نمونه‌های مشابه ساخت کشور چین و یا ترکیه اشتباه بگیرید. لازم به ذکر است که فروش این محصول فرانسوی از طریق نمایندگی‌های رسمی فروش شرکت والئو در خاور‌میانه انجام می‌شود و این نمایندگی‌ها برای تشخیص محصول اصل از نمونه تقلبی توسط مشتریان اقدام به ساخت نوعی لیبل و چسباندن آن به فضایی خصوصی به نام هرینگتون کرده است. توجه داشته باشید که لیبل هرینگتون نوعی لیبل لیزری مخصوص است که ساخت نمونه مشابه آن بسیار سخت و دشوار است.

همچنین نمایندگی‌های رسمی فروش شرکت والئو از نوعی برچسب مخصوص توضیح محصول بر روی کارتن محصول استفاده کرده‌اند؛ در نهایت این شرکت بر روی محصولات خود کد‌های فنی مخصوصی را قرار داده است که مشخصه آن محصول است.

از روش‌های دیگری نیز که برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل از نمونه بدل و تقلبی آن وجود دارد، می‌توان موارد زیر را به کار برد:

۱. چاپ کلمه والئو (انگلیش) و هک آن بر روی دیسک و صفحه

۲. کمک گرفتن و پرسیدن از مکانیک‌های مجرب و افراد آشنا و با‌تجربه در این زمینه

۳. خرید از نمایندگی‌های رسمی فروش شرکت والئو

۴. بسته‌بندی محصولات کمپانی والئو در جعبه‌هایی سبز رنگ

معایب خرید دیسک و صفحه والئو تقلبی

برخی از افراد هستند که تمایلی به خرید اصل جنس در مورد قطعات یدکی خودرو ندارند؛ این افراد گمان می‌کنند نمونه‌های تقلبی در مقایسه با جنس اصل، تفاوت خیلی زیادی ندارند و از نظر کارایی یکسان‌اند و حتی قیمت پایین‌تری نیز دارند و آن را یکی از مزایای اجناس بدل و تقلبی موجود در بازار می‌دانند. به همین خاطر هنگام خرید بلبرینگ و هرز‌گرد ، دیسک و صفحه تقلبی و دیگر قطعات یدکی خودرو، اجناس بدل و ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند. در این قسمت سعی می‌کنیم معایب خرید دیسک و صفحه تقلبی و غیر اصل کمپانی والئو را برایتان شرح دهیم:

۱. کیفیت بسیار پایین محصول و عدم کارایی مد‌نظر مشتری

۲. طول عمر و دوام بسیار کوتاه

۳. آسیب به قسمت‌های مختلف خودرو مانند سیستم کلاچ و گیر‌بکس

۴. عدم شتاب مناسب خودرو به دلیل وجود جنس غیر اصل

۵. سفتی کلاچ خودرو و ممانعت از حرکتی هموار

معایب خرید دیسک و صفحه والئو تقلبی

دیسک و صفحه اصل والئو در ایران

برای خرید اصل این محصول قطعا باید از طریق نمایندگی‌های فروش معتبر اقدام کنید؛ نمایندگی رسمی فروشی گه واردکننده تمامی محصولات کمپانی والئو از جمله دیسک و صفحه والئو ، لنت، تیغه‌های برف‌ پاک‌کن و … در ایران باشد.

سخن پایانی

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم دیسک و صفحه کمپانی والئو به دلیل کیفیت عالی و قیمت مناسب یکی از محبوب‌ترین برند‌های دیسک و صفحه در ایران است.  شما می‌توانید برای خریدن قطعات یدکی خودرو از برند شرکت والئو فرانسه، از نمایندگی معتبر و شناخته شده شجاع پارت کمک بگیرید. این نمایندگی می‌تواند به شما در زمینه خریدن بلبرینگ و هرز‌گرد ، دیسک و صفحه والئو ، لنت ترمز و دیگر لوازم یدکی خودرو کمک کند و با ارائه مستقیم محصول اصل و با ضمانت، دست بسیاری از واسطه‌ها و دلالان محصولات تقلبی را در بازار کوتاه کند و با قیمتی مقرون به صرفه سفارشتان را در اختیارتان قرار دهد. جهت سفارش محصول مورد نظر خود کافی است به وب‌ سایت مراجعه کرده و سفارشتان را در سبد خرید قرار دهید و در نهایت آن را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان این مجموعه با شما تماس بگیرند و برای ارسال محصول هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *