مقالات

معرفی کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه

کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه

کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه یکی از محصولات پرفروش و همچنین محبوبی است که برای خودروهای بسیاری نیز کاربرد دارد. کیت کلاچ شامل دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ می‌شود. در ادامه هم در خصوص ویژگی‌های این کیت کلاچ سبز رنگ و هم در مورد موارد دیگری که به خرید قطعات یدکی خودرو مربوط می‌شود، صحبت خواهیم کرد.
بنابراین در صورتی که خودروی شما در خیابان‌های شهری گردش زیادی دارد و دائما پشت ترافیک‌های سنگین قرار می‌گیرید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، زیرا حداقل سالی یکبار نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارید و بهتر است که از قطعات یدکی با کیفیت استفاده کنید تا دیگر قسمت‌های جلوبندی و چرخ خودرو دچار آسیب نشود.

ویژگی‌های کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه

ویژگی‌های کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه

ویژگی‌هایی که در خصوص این کیت کلاچ وجود دارد شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا این کیت برای تمام خودروها می‌تواند گزینه مناسبی باشد، چگونه می‌توانیم کیت کلاچ واقعی را از تقلبی تشخیص دهیم، آیا تفاوتی بین کیت کلاچ‌های آبی و سبز وجود دارد و…از جمله سوالات مهم در این زمینه هستند که باید به آنها پاسخ دهیم.

تفاوت کیت کلاچ های والئو سبز و آبی

این کیت‌های کلاچ در دو بسته بندی سبز رنگ و آبی رنگ به بازار عرضه شده‌اند. درست است که هر دو مورد یک پکیج کلاچ به حساب می‌آیند، اما مسلما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نیز هستند. کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه مربوط به کشور فرانسه و کیت کلاچ والئو آبی محصول کشور کره است. بنابراین از روی بسته بندی می‌توانید متوجه کشور سازنده این کیت‌های کلاچ شوید.
نکته بعدی که در این بسته بندی‌ها تفاوت ایجاد می‌کند مربوط به آن است که در کیت‌هایی با رنگ سبز که محصول کشور فرانسه است، دیسک و صفحه و بلبرینگ همگی در یک پک با یکدیگر قرار گرفته‌اند. اما در مدل آبی رنگ کره‌ای تمام محصولات به صورت جدا جدا بسته بندی شده‌اند. این کیت‌ها زمانی که به ایران وارد می‌شوند در بسته بندی‌های ایساکویی و سایپایی قرار می‌گیرند که در آن‌ها نیز محصولات به صورت جدا از هم بسته بندی شده‌اند.
این موارد از لحاظ بسته بندی مورد بررسی قرار گرفت. اما آیا کیت‌های آبی و سبز از لحاظ کیفیتی نیز تفاوتی با هم دارند یا خیر؟ اگر بخواهیم به طور واضح و صادقانه این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که دیسک و صفحه‌های فرانسوی که در بسته بندی‌های سبز رنگ قرار دارند، رتبه نخست کیفیت را از آن خود می‌کنند. این در حالی است که بسته بندی‌های کره‌ای با رنگ آبی رتبه دوم را دارند. البته تفاوت کیفی این محصولات آنقدر زیاد نیست که از خرید محصولات کره‌ای پشیمان شوید.
احتمالا نام کیت کلاچ والئو سبز ترکیه‌ای را نیز شنیده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که حتما این محصول یک محصول تقلبی از روی مدل اصلی است. این موضوع غلط است. کیت‌های سبز ترکیه‌ای که با نام دیسک و صفحه والئو سبز ال 90 شناخته می‌شوند، در کشور ترکیه تولید شده و فقط بسته بندی مشابه نمونه فرانسوی را دارند. این کیت‌های ترکیه‌ای نیز مقام سوم کیفی را به خود اختصاص می‌دهند.
می‌توانیم عمر مفید کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه را در کنار دو مدل دیگر از کیت‌های کلاچ را نیز مورد بررسی قرار دهیم. کیت‌های کلاچ همان طور که گفته شد از کلاچ، بلبرینگ و دیسک و صفحه تشکیل شده‌اند. زمانی که داخل خیابان‌های شهر تردد می‌کنید و دائما ناچار به عوض کردن دنده، نیم کلاچ و همچنین ترمزگیری و حرکت‌های متعدد هستید، مسلما دیسک و صفحه بیشتری را مصرف می‌کنید. همین موضوع تاثیر مستقیم و به سزایی بر روی عمر مفید این کیت‌ها دارد.
اما اگر بخواهیم به طور نسبی این موضوع را بازبینی نماییم باید بگوییم که دیسک و صفحه‌های فرانسوی و همچنین ایتالیایی دارای عمر مفید 40 الی 60 هزار کیلومتر هستند. این در حالی است که عمر نسبی و مفید کیت کلاچ‌های ترکیه‌ای بین 30 تا 50 هزار کیلومتر است.
همان‌طور که از جهات مختلف دیسک و صفحه سبز فرانسوی کیفیت بالاتری دارد، مسلما می‌توان انتظار داشت که قیمت این کیت‌ها نیز بالاتر از دو مورد قبلی باشد. در این رقابت باز هم کیت‌های ترکیه‌ای در انتهای رقابت بوده و از دو مدل دیگر ارزان‌تر هستند.

نکات مهم در خرید قطعات یدکی

نکات مهم در خرید قطعات یدکی

برای خرید انواع قطعات یدکی خودرو و خرید کیت کلاچ و گیربکس باید به یک سری از نکات توجه کنید که می‌تواند جلو هزینه‌های اضافی و همچنین خسارت‌های احتمالی را بگیرد. از این نکات می‌توانید هم در خرید قطعات یدکی مختلف و هم در خرید کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه استفاده کنید.
1-حک نام شرکت
اولین مورد در خصوص قطعات یدکی آن است که در برخی از مدل‌های این قطعات، شرکت سازنده نام خودش را بر روی قطعه حک می‌کند. در چنین شرایطی اگر قطعه‌ای را خریداری کردید و نام شرکت بر روی آن حک نشده بود می‌توانید مطمئن باشید که قطعه اصل نیست. کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه و یا حتی آبی کره‌ای و سبز ترکیه‌ای از جمله محصولاتی هستند که نام والئو با حروف انگلیسی بر روی آنها حک شده است.
2-ضمانت‌نامه اصل بودن کالا
دومین مورد در خصوص ضمانت‌نامه اصل بودن کالا و یا گارانتی‌های تعویض قطعات معیوب است. معمولا اجناس اصل و با کیفیت این ضمانت‌نامه‌ها را ارائه می‌دهند، اما فراموش نکنید که ضمانت‌نامه باید به صورت معتبر بوده و مهر فروشگاه قطعات یدکی نیز پای آن بخورد.

سخن پایانی

به طور کلی در خصوص کیت کلاچ های والئو سبز فرانسه و محصولات مشابه آن توضیحاتی را ارائه دادیم. در صورتی که قصد خرید لوازم موتور خودرو و یا هر قطعه یدکی دیگری را دارید بهتر است ابتدا به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از آن‌ها خرید نمایید. فراموش نکنید که در استفاده از کیت‌های کلاچ والئو فقط به با کیفیت بودن این محصولات اکتفا نکنید، بلکه تلاش کنید تا وضعیت دیسک و صفحه خودرو خود را در شرایط خوبی نیز نگهدارید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *