مقالات

دیسک و صفحه والئو تقلبی

دیسک و صفحه والئو تقلبی

حتما برای شما هم پیش آمده که تعمیرکار اتومبیل‌ خرید قطعه خودرو را به خودتان واگذار کرده است. چقدر از نحوه تشخیص قطعات تقلبی و اصلی اطلاعات دارید؟ آیا به هر فروشنده‌ای میتوان اعتماد کرد؟ اگر تا به حال با چالش خرید قطعات یدکی خودرو روبه‌رو شده باشید اینها یکی از هزاران سوالی است که ذهن هر خریدار را به خود مشغول می‌کند. شاید این نکته خالی از لطف نباشد که بدانید در دنیایی که فروش و عرضه به این حد قابل دسترس شده است، تنها داشتن اطلاعات کافی ابزاری است که می‌توان با بهره‌گرفتن از آن بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله با شما هستیم تا چند خط از دنیای اطلاعات در خصوص تشخیص دیسک و صفحه والئو تقلبی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

نکات تشخیص تفاوت دیسک و صفحه والئو اصلی و تقلبی

یکی از دغدغه‌های زندگی امروز هر فرد دارای وسیله نقلیه سواری تهیه و استفاده از قطعات خودرو اصل می باشد. زیرا که استفاده از لوازم یدکی خودرو تقلبی این عیب را داشته که علاوه بر افزایش هزینه‌های تعمیر اصطحلاک دیگر قسمت‌های موتور ماشین را نیز زیاد می‌کند. دیسک و صفحه والئو تقلبی یکی از آن قطعات بی‌کیفیت است که به راحتی با دانستن چند نکته از نوع اصلی آن قابل تشخیص است. در ادامه این مطلب از سایت شجاع پارت برای شما از تفاوت‌های دیسک و صفحه والئو اصل و تقلبی خواهیم گفت.

  • بسته بندی
  • لیبل کالا
  • هولوگرام
  • وکیوم
  • آرم حک شده

 

نکات تشخیص تفاوت دیسک و صفحه والئو اصلی و تقلبی

 

در ادامه با بررسی تمامی نکات فوق در تشخیص دیسک و صفحه والئو تقلبی از اصلی با ما باشید.

  • بسته بندی دیسک و صفحه والئو

همواره یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تشخیص جنس اصل از تقلبی بسته‌بندی آن است. که به شما این امکان را می‌دهد تنها با دیدن عکس یا خود بسته‌بندی کالا بتوانید تقلبی بودن آن را متوجه شوید. بسته‌بندی دیسک و صفحه والئو سبز رنگ بوده با نوشته مورب اسم شرکت که فونت توپر و توخالی بر روی بسته چاپ شده است؛ در درجات بالاتر تشخیص صحبت از کیفیت و رنگ فسفری سبز بسته‌بندی به میان می‌آید که شاید توجه به آن برای یک فرد عادی امکان‌پذیر نباشد و در مقایسه این امر ممکن خواهد بود.

  • لیبل والئو اصل روی بسته‌بندی

بر روی بسته‌بندی دیسک و صفحه والئو برچسبی زده شده که دارای اطلاعات مهمی است. اینکه این دیسک و صفحه مناسب چه خودروهایی می‌باشد بر روی این لیبل چاپ شده است.  در بالای سمت چپ لیبل یک عدد با فونت درشت‌تر درج شده که کد نام دارد. بطور مثال کد فنی 826211، اختصاصی دیسک و صفحه کلاچ 207، 206 و تمامی خودروهای دارای موتور تیوفایو و گیربکس AL4 است. بارکد چاپ شده روی لیبل نیز باید وضوح کامل داشته و یکی از نشانه‌های اصالت کالا از دیسک و صفحه والئو تقلبی است.

  • هولوگرام هرینگتون

تکنولوژی پیچیده تهیه هولوگرام‌های سه‌بعدی سبب شده که ساخت و نصب هولوگرام هرینگتون بر روی بسته‌بندی دیسک و صفحه والئو نوع تقلبی صرفه اقتصادی نداشته باشد. هرینگتون یک واردکننده معتبر برای دیسک و صفحه والئو است؛ اما به این دلیل که در ایران نمایندگی خاصی برای پخش ندارد خریدار برای تهیه اجناس اصلی این شرکت باید به عرضه‌کنندگان معتبر اعتماد کرده و کالا را با خرید اینترنتی یا فیزیکی مراجعه کند.

  • وکیوم قطعه

اگر به بازار رفته و از روی ظاهر بسته‌بندی و نکات فوق توانستید به شناخت دیسک و صفحه والئو تقلبی پی ببرید کارتان راه افتاده، چون اصولا فروشندگان حاضر به بازکردن پلمپ بسته‌های کالاهای اصلی نیستند؛ حال با فرض بر اینکه ظاهرا قطعه اصلی است از روی بسته‌بندی داخل جعبه می‌توان به اصلی بودن آن رسید. شرکت والئو برای دیسک و صفحه خود یک بسته‌بندی طراحی کرده که در آن دیسک، صفحه و بلبرینگ‌ها وکیوم شده است. لازم به ذکر است که تنها دیسک و صفحه والئو فرانسه دارای این مشخصه بوده و دیسک و صفحه والئو کره( PHC Valeo clutch ) و یا دیسک صفحه نوع ترک نیز از این بسته‌بندی استفاده نمی‌کند.

  • حک آرم و برند بر روی قطعه

حال با فرض بر اینکه یک فرد سودجو توانسته باشد تمام نکات بسته‌بندی را رعایت و قطعه را با روش فوق بسته‌بندی کرده باشد ببینیم از چه راهی باید دیسک و صفحه والئو تقلبی را بشناسیم. بر روی تک تک قطعات کیت کلاچ عباراتی با فونت مخصوص حک شده است. بر روی دیسک کلاچ آرم برند والئو با رنگ سفید و اگر از نوع کره‌ای باشد در کنار آن عبارت PHC در کنار لوگو درج می‌شود. در قسمتی از صفحه کلاچ اصلی برند والئو فرانسه نیز عبارت ساخت فرانسه به زبان لاتین و در نوع کره‌ای نیز نوشته ‌PHC برروی آن حکاکی شده است.

نکات تشخیص تفاوت دیسک و صفحه والئو اصلی و تقلبی

خرید دیسک و صفحه والئو

اصولا تعمیرکاران مجرب آنهایی که قدیمی بوده و اصولا خرید قطعه را به عهده‌ی خود مشتری همواره توصیه می‌کنند که حتما قطعات اصلی موتور خودرو را از جمله دیسک و صفحه کلاچ از یک جای مطمئن که دارای اجناس اصل هستند تهیه کنید. زیرا راه جبران خساراتی که یک قطعه بی‌کیفیت و تقلبی بر سر موتور ببار می‌آورد جبران‌ناپذیر است. در خرید دیسک و صفحه مخصوص به هر خودرویی علاوه بر اصل بودن باید بدانید که کدام نوع مناسب خودرو شماست، زیرا هر کد فنی برای یک موتور مخصوص طراحی شده که امکان دارد در یک مدل خودرو مثلا 206 مدل‌های موتور متفاوت باشد. کارشناسان شجاع پارت در بخش فروش این امکان را به شما می‌دهند که با توجه به مدل، سال ساخت و دیگر اطلاعاتی که وجود دارد بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی

اگر برای خرید قطعات یدکی مهم از جمله کیت کلاچ یا حتی خرید شمع موتور به دنبال یک درگاه معتبر هستید؛ شجاع پارت یک گزینه مناسب برای خرید و دریافت اطلاعات است. کارشناسان ما با ارائه اطلاعاتی برای شناخت دیسک و صفحه والئو تقلبی این امکان را به وجود آورده تا براحتی از هزینه‌های بعدی جلوگیری کنید. ضمانت برگشت کالا یکی از ویژگی‌هایی است که این امکان و اطمینان را برای مشتری فراهم می‌آورد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *