مقالات

نکات مهم درباره ایربگ پژو پارس و تعویض آن

ایربگ پژو پارس

ایربگ پژو پارس که به آن کیسه هوا نیز گفته می‌شود، از جمله تجهیزات ایمنی مهم در این خودرو به شمار می‌آید. ایربگ در زمان تصادف به میزان زیادی جلوی بروز خطرات و صدمات جانی را می‌گیرد. کیسه هوای پژو پارس لازم است بعد از تصادف تعویض شود. با این حال اگر می‌خواهید درباره این قطعه و تعویض آن بیشتر بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

بررسی ایربگ پژو پارس

در برخی مواقع خودروی پژو پارس دچار تصادف جاده‌ای یا برخورد به مانع می‌شود خیلی سریع خواهد شد. در این صورت سرنشینان خودرو در اثر نیروی ضربه وارد شده و برخورد به خودرو به جلو پرتاب می‌شوند. اگر آن‌ها از کمربند ایمنی استفاده کرده باشند، احتمال آسیب به آن‌ها کمتر خواهد بود. زیرا در اثر این پرتاب ممکن است به قسمت پیشانی، گردن و چانه فرد آسیب وارد شود. علت این آسیب، برخورد سرنشین با جلو داشبورد و رانندگان با فرمان است. در چنین مواقعی کیسه هوا به خوبی عمل می‌کنند. این کیسه پس از باز شدن به موقع جلوی شدت ضربه که ممکن است به گردن و پیشانی وارد شود را می‌گیرد. یا شدت این ضربه را کمتر خواهد کرد. ایربگ هایی که برای راننده و سرنشین جلویی تعبیه شده‌اند این کاربرد را دارند. اما ایربگ های متنوعی وجود دارند که جلوی آسیب شدید سرنشین و رانندگان در زمان تصادفات و ضربات به کناره خودرو را می‌گیرند.

انواع کیسه هوا در پژو پارس

کمپانی پژو پارس برای این که استانداردهای ایمنی خود را افزایش دهد انواع کیسه هوا یا ایربگ را تولید می‌کند. با در نظر گرفتن محل نصب و خروجی که ایربگ ها دارند، شامل نام‌گذاری‌های مختلفی هستند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع کیسه هوای پژو پارس می‌پردازیم.

کیسه هوای سرنشینان جلو

کیسه هوای سرنشینان جلو

این نوع کیسه هوا یکی از نمونه‌های ساده و اولیه ایربگ می‌باشد. کیسه هوای سرنشینان جلو از جمله مهم‌ترین نمونه‌های ایربگ پژو پارس است. زیرا احتمال تصادف در خودروها از قسمت جلو بیشتر است و سرنشینان که در ردیف جلوی خودرو نشسته‌اند، در معرض آسیب بیشتری قرار می‌گیرند. در این نوع کیسه هوا ایربگی که برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است نسبت به ایربگ راننده بزرگ‌تر می‌باشد. برای راننده ایربگ در قسمت فرمان قرار دارد. اما برای سرنشین خودرو کیسه هوا در جلوی داشبورد تعبیه می‌شود. کیسه‌های هوا با استفاده از قالب‌های پلاستیکی پوشیده می‌شوند. در زمان خروج، این کیسه‌ها با قدرت زیاد می‌توانند قاب‌ها را کنار بزنند و عمل کنند.

کیسه هوای کمربندی

برای اینکه جلوی آسیب و جراحات کمربند ایمنی بر روی بدن سرنشینان خودرو در زمان کشیده شدن گرفته شود، این کیسه هوا به کار می‌رود. این ایربگ پژو پارس در واقع می‌توان گفت که کمربند ایمنی است که به کیسه هوا مجهز شده است.

کیسه هوای پرده‌ای

همان‌گونه که از نام کیسه هوای پرده‌ای مشخص است، این نوع کیسه‌ها مثل یک پرده سطح شیشه‌های کناری خودرو را پوشش دهی می‌کنند. کیسه هوای پرده‌ای می‌تواند از برخورد سر و گردن سرنشینان با ستون‌های خودرو جلوگیری کند. همچنین جلوی ریختن شیشه‌ها بر روی بدن سرنشینان و آسیب‌دیدگی شکستن شیشه را می‌گیرد. این کیسه در قسمت امتداد و سقف خودروی پژو پارس تعبیه شده است.

کیسه هوای جانبی پژو پارس

کیسه هوای جانبی پژو پارس

کیسه هوای جانبی خودرو پژو پارس در طرفین خودرو قرار دارد و میان در و سرنشین تعبیه می‌شود. در خودروی پژو پارس معمولاً برای دو ردیف عقب و جلوی خودرو این کیسه‌ها وجود دارند. در برخی موارد این کیسه‌ها را در صندلی جاسازی می‌کنند. در زمان بروز تصادف‌ها از طرفین خودرو، این کیسه‌های هوا جلوی برخورد سرنشینان به قسمت‌های سخت را می‌گیرند. کیسه هوای جانبی خودرو پژو پارس دارای ارتفاعی تا زیر پنجره است. ولی در صورتی که خودرو دارای کیسه هوای پرده‌ای نباشد احتمال دارد این ارتفاع بالاتر برود. بنابراین این کیسه می‌تواند از برخورد به سر و گردن سرنشینان خودرو با شیشه‌ها به خوبی محافظت کند.

کیسه هوای زانو

برای سرنشینانی که در قسمت ردیف جلوی خودرو نشسته‌اند، کیسه هوای زانو در نظر گرفته شده است. این کیسه بر روی پاها و زانوی راننده و سرنشین جلوی خود را پوشیده می‌شود. در نتیجه جلوی آسیب احتمالی آن‌ها در این قسمت را می‌گیرد.

قیمت یونیت ایربگ پژو پارس

در برخی مواقع در اثر تصادف یونیت ایربگ پژو پارس دچار خرابی در قسمت سخت افزاری می‌شود. حتی ممکن است قبل از تصادف نقص فنی ایربگ با اخطار چراغ آن نشان داده شود. پس از تصادف اگر ایربگ ایراد سخت افزاری نداشته باشد، شما می‌توانید دوباره آن را برنامه ریزی کنید. سنسورهای ضربه، اتصالات کیسه بازه شده و چاشنی انفجار از جمله قسمت‌های مهم سیستم ایربگ خودروی پژو پارس است. شما می‌توانید برای خرید یونیت ایربگ پژو پارس به فروشگاه شجاع پارت مراجعه کنید. در این فروشگاه پخش لوازم یدکی خودرو و یونیت ایربگ خودروی پارس با قیمت مناسب انجام می‌شود.

تعمیر ایربگ پژو پارس

یکی از ایرادات متداول در خودرو بروز مشکل در یونیت ایربگ و خطا در آن است. با مراجعه به مراکزی که تعمیر ایربگ خودروی پژو پارس را انجام می‌دهند، شما می‌توانید ایرادات آن را به طور کامل برطرف کنید. از جمله خدمات این مراکز می‌توان به راه اندازی دوباره یونیت ایربگ پژو پارس اشاره کرد. همچنین تعمیر یونیت ایربگ پژو پارس با حذف خطای کامل کمربند پژو پارس، ریست عیب و خاموش کردن چراغ airbag انجام می‌شود. در مراکزی که تعمیر ایربگ پژو پارس انجام می‌شود، نقص فنی در ایربگ کلیه مدل‌های پژو پارس برطرف می‌شود.

تعویض ایربگ خودروی پژو پارس

تعویض ایربگ خودروی پژو پارس

با بروز تصادف در خودروی پژو پارس ممکن است کیسه‌های هوا باز شوند. بنابراین لازم است برای راه اندازی دوباره سیستم ایربگ پژو پارس نسبت به تعویض ایربگ آن اقدام کرد. یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن دقت کرد، این است که کیسه‌های هوا را نمی‌توان تعمیر کرد. زیرا این کیسه‌ها قابل دوختن نیستند. بنابراین پس از عمل کردن لازم است آن‌ها را تعویض کنید. همچنین در بیشتر مواقع لازم نیست داشبورد را به طور کلی تعویض نمایید.

تعمیر سیم کشی ایربگ

در خودروی پژو پارس برای وصل کردن قطعات به همدیگر از سیم کشی استفاده می‌شود. بعد از گذشت مدتی ممکن است سیم کشی دچار پوسیدگی شود و قطعی در سیم کشی ایربگ نیز ممکن است رخ دهد. در این مواقع چراغ ایربگ روشن شده و هشدار لازم داده می‌شود. بنابراین در صورت بروز تصادف کیسه‌های هوا نمی‌توانند عمل کنند. با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایربگ می‌توانید تعمیر سیم کشی را انجام دهید. در این مراکز ایربگ پژو پارس نیز تعمیر می‌شود. در مرکز تعمیرگاهی ایربگ خودرو کارشناسان باتجربه مشغول به فعالیت هستند که تعمیر ایربگ را با تخصص لازم انجام می‌دهند. در این مرکز خرابی ایربگ به دلایل مختلفی مثل مشکل در سیم کشی، نقص در مودول های کیسه هوا، خرابی و یا فرسودگی آن برطرف می‌شود.

یونیت ایربگ در خودروی پژو پارس

خودروهای جدید پژو پارس برای هر قسمت آن‌ها یک برد الکترونیکی و ماژول یونیت کنترل وجود دارد. یکی از قطعات کنترلی مهم در ایربگ پارس یونیت ایربگ است. این قطعه وظیفه دارد عملکرد ایربگ را کنترل کند. همچنین این قطعه با ذخیره خطاهای مختلف هشدارهای لازم را از طریق چراغ به راننده نشان می‌دهد. یونیت ایربگ خودرو را در بیشتر مواقع می‌توانید تعمیر و ریست کنید. پس از تصادف یا مشاهده خطا در پشت آمپر شما می‌توانید نسبت به ریست دوباره یونیت ایربگ پژو پارس اقدام کنید. زیرا تعمیر آن نسبت به خرید دوباره این یونیت به هزینه کمتری نیاز دارد. همچنین در صورتی که این قطعه دچار آسیب فیزیکی شود، در برخی مواقع امکان تعمیر سخت افزاری آن نیز وجود خواهد داشت.

اجزای کیسه هوای پژو پارس

اجزای کیسه هوای پژو پارس

سیستم ایربگ خودروی پژو پارس یک محفظه کوچک دارد که در بخش‌های مختلف خودرو قرار گرفته است. با در نظر گرفتن تعداد کیسه‌های هوا که خودروی پژو پارس دارد، در آن ایربگ نیز به کار می‌رود. در این محفظه تعدادی از اجزای اصلی سیستم وجود دارند، سیستم ایربگ پژو پارس شامل کیسه‌ها، حسگرهای کنترل و سیستم باد کننده می‌باشد.

نحوه عملکرد سیستم ایربگ در پژو پارس

در جلوی خودروی پژو پارس دو سیستم الکترومکانیکی وجود دارد. این سیستم‌ها در زمان برخورد ضربه شدید به دستگاه کنترل مرکزی هشدارهای لازم را می‌فرستند. هشدارها از یک سنسور و یا هر دوی آن‌ها فرستاده می‌شوند. پس از آن کامپیوتر خودرو از طریق ارسال کردن سیگنال ویژه مدار پر شده خازنی جرقه زن که در قسمت محفظه ایربگ است را فعال می‌کند. بنابراین نیتروژن به وجود آمده از احتراق سوخت در محفظه خیلی سریع کیسه را پر خواهد کرد. کیسه‌ای که پر شده از محفظه خارج شده و خیلی سریع فضای موجب پر شدن فضای جلوی سر و صورت سرنشین خودرو می‌شود. دستگاه کنترل به طور هم‌زمان باعث سفت شدن کمربندهای ایمنی پیش کشنده خواهد شد. در نتیجه باعث می‌شود که راننده و سرنشین خودرو به صندلی بچسبند. این دو فرایند موجب محافظت از سرنشین و راننده شده و جلوی پرت شدن آن‌ها به جلو و برخورد با سطوح سخت را می‌گیرند.

نقص سیستم ایربگ خودروی پژو پارس

نقص سیستم ایربگ خودروی پژو پارس

ایربگ پژو پارس دارای مزایای بسیار زیادی است. ولی مثل دیگر تکنولوژی‌ها ممکن است ایربگ ها نیز دارای مشکلات مختلفی باشند. از جمله مشکلاتی که ممکن است سیستم ایربگ داشته باشد، درست عمل نکردن آن در مواقع نیاز و خطر می‌باشد. ممکن است به دلایل مختلفی مثل نقص سیستم ایربگ عمل نکند. همچنین در برخی مواقع تصادف طوری است که کیسه‌های هوا فعال نمی‌شوند. نقص سیستم ایربگ در پژو پارس ممکن است به دلایل دیگری مثل خرابی سنسورها، به هم خوردن تنظیمات و تنظیمات نادرست کامپیوتر باشد. قطعی در سیم کشی سیستم از دیگر موارد مهم در نقص سیستم ایربگ است.

سخن پایانی

ایربگ پژو پارس دارای ایمنی و مزایای بسیار زیادی برای سرنشینان خودرو می‌باشد. بنابراین بهتر است که سیستم ایربگ ماشین همواره فعال باشد. در این مقاله ما شما را با ایربگ در پژو پارس آشنا کردیم. شما می‌توانید برای خرید قطعات یدکی خودرو و تعویض این ایربگ به فروشگاه شجاع پارت مراجعه کنید. همچنین خوب است بدانید ما در فروشگاه پخش لوازم یدکی خودرو را به سراسر کشور انجام می‌دهیم و شما می‌توانید در کم‌ترین زمان و به آسانی محصولات مورد نظر خود را بدون واسطه خریداری کنید. فروشگاه شجاع پارت یکی از مراکز معتبر برای خرید قطعات یدکی خودرو است که به صورت اینترنتی نیز فعالیت می‌کند.

شجاع پارت تامین کننده قطعات یدکی خودرو در کمترین زمان ممکن میتواند بهترین محصولات را با نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *