مقالات

لوازم یدکی پراید 131

لوازم یدکی پراید 131

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی، پراید است که از سال ۷۲ در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. در حوزه لوازم یدکی و تولید آن، شرکت‌های زیادی برای این برند فعالیت دارند. پراید 131 با تغییرات جزئی‌تری نسبت به پراید نسیم یا صبا عرضه‌ شد و با مدل جدید‌تری معرفی شد. یکی از پرفروش‌ترین قطعات یدکی، قطعات پراید است. توجه کنید لوازم یدکی مدل‌های مختلف پراید، متفاوت می‌باشد، به همین دلیل در خرید به مدل خودروی خود دقت کنید.

لوازم یدکی پراید 131 شامل چه قطعاتی می‌شود؟ قیمت پیشنهادی برای خرید این نوع از قطعات چقدر است؟ از کجا قطعات یدکی مرغوب را خریداری کنیم؟ در ادامه مطلب این مطلب از وب سایت شجاع پارت با ما همراه باشید و جواب این سوالات را پیدا کنید.

تاریخچه پراید

آیا شما هم پراید را یک ماشین ساخت کره می‌دانید؟ اما جالب است که بدانید این خودرو راه درازی را طی کرده تا به کشورمان برسد، در واقع فورد آمریکا در سال ۱۹۸۶ نمونه اولیه پراید را به شرکت مزدا ارائه داد. در آن زمان شرکت مزدا تابع شرکت فورد بود و با طراحی خودرویی بر اساس پلتفرم مزدا ۱۲۱ خودرویی را طراحی کرد و نام آن را فورد فستیوا گذاشت. با گذشت زمان و کم کم پراید وارد ایران شد و طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

خرید لوازم یدکی پراید 131

آشنایی با لوازم یدکی پراید 131 

انواع خودرو دارای لوازم و قطعات مختص به خود هستند، که با مرور زمان دچار آسیب‌هایی می‌شوند و در نتیجه عملکرد خودرو را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. با این تفاسیر یکی از مهمترین اجزای یک ماشین، لوازم یدکی آن است که باید در زمان مشخص شده تعمیر یا تعویض گردد.

خودروی پراید در مدل و تیپ‌های مختلفی تولید شده است که در نوع خودش بسیار جالب می‌باشد. نکته جالب‌تر این است که هر کدام از لوازم بدنه پراید و قطعات تیپ و مدل خود را دارا است.

اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم، لوازم بدنه پراید به ۵ قسمت لوازم بدنه پراید، لوازم یدکی برقی و انژکتوری پراید، لوازم یدکی مخصوص فضای داخلی پراید، لوازم یدکی مختص به موتور و گیربکس پراید، لوازم یدکی سیستم تعلیق، ترمز و فرمان پراید و لوازم یدکی سایر بخش‌ها و قطعات پراید تقسیم می‌شوند و هر قسمت دارای قطعات و لوازم‌های بیشتری هستند.

در واقع پراید 131 همان پراید نسیم و صبا است که با اندکی تغییرات در داشبورد و چراغ‌ها به خودروی جدید به اسم 131 تبدیل شده است. لوازم یدکی پراید 131 از پرفروش‌ترین این لوازم‌ها است.

نکات مهم در خرید قطعات پراید

لوازم پراید در بازار به فراوانی یافت می‌شود. برای افزایش طول عمر خودروی خود سعی کنید که از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید. علاوه بر این لازم به ذکر است که به نکات زیر در هنگام خرید قطعات یدکی خودرو و قطعات پراید توجه نمایید.

  • به اصالت آن توجه کنید و کالای اصل خریداری نمایید.
  • قطعه خریداری شده باید از برند معتبری باشد.
  • به کیفیت آن دقت کنید و سعی نمایید قطعه‌ای باکیفیت بالا خریداری کنید.
  • قیمت قطعات پراید باید مناسب و با نرخ اصولی تعیین شده باشد.
  • قطعه مناسب با مدل خودروی خود را تهیه کنید.

 

قیمت لوازم یدکی پراید 131

 

سعی کنید از فروشگاهی لوازم یدکی پراید 131 خود را تهیه کنید که گارانتی لازم را در اختیار شما قرار بدهد. تا در صورت که شما از کیفیت محصول خریداری شده راضی نباشید، بتوانید آن را پس داده و وجه خود را دریافت کنید. مراکزی را برای خرید لوازم یدکی و تجهیزات خودرو انتخاب کنید که گارانتی لازم را ارائه دهند. با این تفاسیر اگر شما لوازم یدکی مرغوب را تهیه کنید، مدت زمان طولانی‌تری برای شما کار خواهد کرد و این نوع قطعات تاثیر بسیار زیادی در سلامت شما حین رانندگی دارد. بی‌کیفیت بودن قطعات می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در هنگام خرید تجهیزات و قطعه برای خودروی خود، احتیاط لازم را داشته باشید. شما با قرار دادن یک قطعه خراب بر روی خودروی خود می‌توانید کارای آن را از بین برده و در نتیجه با گذر زمان آسیب‌های جدی‌تری در عملکرد سایر قطعات به وجود بیاورید. نکته بعدی این است که نصب قطعات خودرو را به افراد اهل فن بسپارید، زیرا اگر قطعه به خوبی نصب نشود، نمی‌توان از آن بهره کامل را برد و خطرساز است.

قیمت لوازم یدکی پراید 131

تا به این جای مطلب حتما از خود سوال می‌کنید، قیمت لوازم یدکی پراید چقدر است؟ هزینه‌های این قطعات درحال تغییر بوده و یک مقدار ثابت ندارد و با توجه به فاکتورهای گوناگون قیمت آن متغییر است. از جمله عوامل موثر در قیمت نهایی هر یک از قطعات می‌توان به نوع، کیفیت، کارایی، برند تولیدکننده و اصل بودن آن‌ها اشاره کرد.

اگر فروشگاهی یا افرادی، پیشنهاد قیمت کمتر نسبت به میانگین قیمت آن قطعه در بازار به شما دادند، در این صورت به کیفیت آن قطعه شک کنید و در مورد آن تحقیق نمایید، چون هر ارزانی بی‌دلیل نیست. در این زمینه افراد سودجو زیادی هستند، که برای جلب توجه شما هزینه کمتری برای فروش قطعات به شما پیشنهاد می‌دهند که همه این قطعات تقلبی هستند. با خرید قطعات باکیفیت و مرغوب دیگر گرفتار دردسرهای خرابی یا تعویض زود هنگام نخواهید بود. به عنوان مثال در صورتی که به دنبال خرید لوازم جلوبندی و تعلیق برای پراید خود هستید، به دنبال مراکز معتبر و قطعات باکیفیت باشید.

سخن آخر

یکی از خودروهای پرطرفدار در کشور ایران، پراید بوده که جدای از حرف و حدیث‌هایی که پشت سر خود دارد، خودرویی کارآمد و مناسب برای اقشار متوسط جامعه است. این خودرو دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام قطعات مختص به خود را دارند و باتوجه به فراوانی قطعات یدکی آن‌ها، مشکلی از این جهت نخواهید داشت. در این مطلب از وب سایت شجاع پارت شما را با لوازم یدکی پراید 131 آشنا کردیم، امیدواریم در صورت خرید این خودرو نهایت لذت را با آن تجربه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *